Verrassing op Pinkpop: comeback van Heideroosjes

De punkband Heideroosjes uit Horst heeft zondag voor het eerst in lange tijd weer op het podium gestaan. De band verscheen onverwachts tijdens de ‘Hoogmis van het Zuiden’ op Pinkpop, tot verrassing van het publiek.

Het optreden maakte deel uit van een speciaal Limburgs programmaonderdeel, waarin meerdere artiesten uit de regio een rol speelden. De show begon met een mars onder leiding van fanfare Monte Corona uit Kronenberg. Vervolgens trapte Träcksäck - met bandlid Tren van Enckevort - het programma muzikaal af. Ook Rowwen Hèze leverde een bijdrage met enkele nummers. Andere bekende Limburgse namen die op het podium verschenen waren Frans Pollux, Lex Uiting en Beppie Kraft.

Eerste keer na lange stilte

Het optreden van de Heideroosjes was bijzonder, omdat het de eerste keer was sinds lange tijd dat de band weer samen op het podium stond. Hun terugkeer komt na een periode van stilte, onder meer na de arrestatie van voormalig bassist Fred H.

Nieuwe tour in 2027

Na het verrassingsoptreden kwam de band met nog meer nieuws, zo schrijft Omroep Horst aan de Maas. De Heideroosjes gaat in 2027 opnieuw toeren. De concertreeks, getiteld Blijven schreeuwen, start op 19 februari in de Effenaar in Eindhoven.

Daarna volgen optredens in onder meer Zwolle, Nijmegen, Maastricht en Utrecht. Ook staan er concerten gepland in het Belgische Gent en Antwerpen. Met zowel het optreden op Pinkpop als de aangekondigde tour lijkt de band definitief terug van weggeweest.

---
Bericht door: Redactie

advertentie