Weggebruikers die richting Melderslo rijden, zal het waarschijnlijk zijn opgevallen: een deel van de St. Odastraat is afgezet. De afsluiting is ingesteld nadat onder het wegdek een holle ruimte is ontstaan, waardoor de veiligheid niet langer kan worden gegarandeerd.
Enkele maanden geleden sprong op deze locatie een waterleiding. Hoewel de leiding destijds werd gerepareerd, begon het wegdek korte tijd later te verzakken. Dat wees erop dat vermoedelijk veel zand onder het wegdek was weggespoeld. Inmiddels is duidelijk geworden dat sprake is van een structureel probleem.
Probleem
De verzakking werd destijds alleen oppervlakkig hersteld door de ontstane kuil op te vullen. Het onderliggende probleem bleek daarmee echter niet verholpen.
De eerder vermoede holle ruimte onder het wegdek is nu zichtbaar aan het licht gekomen. Om gevaarlijke situaties te voorkomen, is het betreffende deel van de St. Odastraat voorlopig afgezet.