Ruim 900 kinderen sluiten succesvolle Wandeldriedaagse Horst af met feestelijk defilé
Ruim 900 kinderen hebben dit weekend deelgenomen aan de Wandeldriedaagse in Horst. Het wandelevenement, dat ieder jaar veel basisschoolkinderen en gezinnen op de been brengt, is opnieuw zeer succesvol verlopen. De traditionele afsluiting vond zondagmiddag plaats met het feestelijke defilé door het centrum van Horst.
Normaal gesproken wordt er drie dagen gewandeld, maar vanwege de verwachte onweersbuien en slechte weersomstandigheden besloot de organisatie de startdag op vrijdag te annuleren. Daardoor kwamen de deelnemers dit jaar op zaterdag en zondag in actie. Ondanks de aanpassing bleef de sfeer uitstekend en genoten de kinderen volop van de wandeltochten.
Programma kortgehouden
Vanwege de hoge temperaturen had de organisatie het programma op het plein bewust kort gehouden. De gezondheid en het comfort van de kinderen stonden daarbij voorop. Zo kregen de deelnemers de kans om na de feestelijke ontvangst snel richting huis te gaan om verkoeling te zoeken.
Onzeker
Of het wandelevenement ook volgend jaar nog door kan gaan is nog onzeker. De organisatie is al enige tijd op zoek naar nieuwe bestuursleden. Na deze editie legt de huidige voorzitter zijn functie neer, waardoor het voortbestaan van het evenement in 2027 op het spel staat. Voor het eerst in 57 jaar dreigt de populaire driedaagse niet door te kunnen gaan.
Lees ook: Na 57 jaar dreigt traditie te verdwijnen: Wandeldriedaagse zoekt nieuw bestuur
---
Bericht door: Geert Versleijen