Wandel4Daagse Sevenum afgelast vanwege aanhoudende hitte

De organisatie van de Wandel4Daagse Sevenum heeft besloten het wandelevenement van deze week niet door te laten gaan. Door de verwachte hoge temperaturen acht de organisatie het onverantwoord om deelnemers en vrijwilligers aan deze omstandigheden bloot te stellen.

Volgens de organisatie is het besluit genomen na zorgvuldig overleg en in lijn met de richtlijnen van het KNMI. “De veiligheid en het welzijn van onze wandelaars en vrijwilligers staan altijd voorop,” laat de organisatie weten.

De Sevenumse Wandel4Daagse zou vanaf woensdag starten.

Verplaatsen naar later dit jaar

De voorbereidingen voor het evenement waren al grotendeels afgerond. Daarom wordt gekeken naar een nieuwe datum later dit jaar. Zodra hierover meer duidelijkheid is, wordt dit via de gebruikelijke kanalen bekendgemaakt.

De stempelkaarten, die inmiddels bij alle deelnemers zijn bezorgd, blijven geldig voor de nieuwe editie.

Noodzakelijke beslissing

De organisatie spreekt van een teleurstellende maar noodzakelijke beslissing. “We balen hier ontzettend van, maar onder deze omstandigheden kunnen we geen verantwoord evenement organiseren.”

---
Bericht door: Redactie

advertentie