NU Horst aan de Maas/EvdB
Gemeente werkt niet mee aan legalisatie huisvesting arbeidsmigranten Lottum
advertentie
Meer nieuws
Alle nieuwsberichtenOuder bericht:
De gemeente Horst aan de Maas werkt niet mee aan de legalisatie van de huisvesting van arbeidsmigranten aan de Zandterweg 41 in Lottum. Het college van burgemeester en wethouders heeft dit besluit genomen op 23 juni.
Op de locatie worden al langere tijd arbeidsmigranten gehuisvest zonder de benodigde vergunningen en in strijd met het geldende bestemmingsplan. De gemeente heeft onderzocht of legalisatie mogelijk was, maar concludeert dat de huidige situatie niet kan worden toegestaan.
Volgens het college is er geen volledige vergunningsaanvraag ingediend en voldoet de huisvesting niet aan het huidige en toekomstige beleid. De eigenaar krijgt nog een laatste korte termijn om de situatie te beëindigen. Wanneer hier geen gehoor aan wordt gegeven, zal de gemeente de lopende handhavingsprocedure voortzetten.
Met het besluit wil de gemeente duidelijkheid bieden en een consistente lijn hanteren rondom de huisvesting van arbeidsmigranten. Ook wil de gemeente de leefbaarheid en ruimtelijke kwaliteit in het buitengebied van Lottum beschermen.
---
Bericht door: Redactie